„Stávalo se, že pacienti nevěděli, do jakých dveří mají přesně vstoupit nebo v jakém pořadí přišli. Zejména, pokud bylo v čekárnách více lidí, docházelo občas i k drobným konfliktům. Zároveň se čekající třeba báli dojít si pro pití nebo do prodejny s občerstvením, když nevěděli, kolik osob čeká před nimi,“ vysvětluje důvody zavedení systému hlavní sestra nemocnice Drahoslava Letáková s tím, že odbavovací systém by měl pomoci těmto věcem předcházet. „Pacientovi vyjede lísteček s pořadovým číslem a zároveň s informací, kolik pacientů čeká do stejné ordinace před ním.“
I přesto ale zůstává v platnosti pravidlo, že konečné pořadí pacientů určuje například na základě závažnosti zdravotních potíží lékař. „Vždy bude u akutních ambulancí upřednostněn pacient ve vážném zdravotním stavu, což zjišťuje sestra, která pravidelně vychází z ordinace. Nebo u specializovaných ambulancí dokáže vyvolávací systém upřednostnit pacienta, který je objednán na konkrétní čas před neobjednaným,“ doplňuje náměstek pro léčebnou péči Alan Sutnar.
Zpříjemnit odbavení a pobyt ambulatních pacientů mají také postupné úpravy čekáren a navigačního systému, na kterém se pracuje také průběžně. Upravena byla už celá čekárna v levém křídle. V nejbližších dnech a týdnech se doplní značení.
Jak vyvolávací systém funguje?
Interní ambulance
Chirurgické amb.
Gynekologické (2.NP)
Ostatní ambulance
Suterén
|