Stodská nemocnice spustila do zkušebního režimu vyvolávací systém. Zjednoduší odbavení pacientů

8. 2. 2024

TISKOVÁ ZPRÁVA

S cílem zjednodušit a zpřehlednit příchod a odbavení pacientů ve svých ambulancích začala Stodská nemocnice využívat vyvolávací systém. Ve zkušebním režimu funguje od tohoto týdne. Zapojeno je do ně zatím 14 ze zhruba 30 ordinací a ambulantních pracovišť. Další se budou připojovat postupně v dalších etapách. Použití vyvolávacího systému je snadné a intuitivní. Pokud by měl ale kdokoli potíže nebo obavy při jeho použití, je k dispozici pracovnice recepce, která pacientům ochotně pomůže. Využití systému je v připojených ambulancích nezbytné. 

„Stávalo se, že pacienti nevěděli, do jakých dveří mají přesně vstoupit nebo v jakém pořadí přišli. Zejména, pokud bylo v čekárnách více lidí, docházelo občas i k drobným konfliktům. Zároveň se čekající třeba báli dojít si pro pití nebo do prodejny s občerstvením, když nevěděli, kolik osob čeká před nimi,“ vysvětluje důvody zavedení systému hlavní sestra nemocnice Drahoslava Letáková s tím, že odbavovací systém by měl pomoci těmto věcem předcházet. „Pacientovi vyjede lísteček s pořadovým číslem a zároveň s informací, kolik pacientů čeká do stejné ordinace před ním.“

I přesto ale zůstává v platnosti pravidlo, že konečné pořadí pacientů určuje například na základě závažnosti zdravotních potíží lékař. „Vždy bude u akutních ambulancí upřednostněn pacient ve vážném zdravotním stavu, což zjišťuje sestra, která pravidelně vychází z ordinace. Nebo u specializovaných ambulancí dokáže vyvolávací systém upřednostnit pacienta, který je objednán na konkrétní čas před neobjednaným,“ doplňuje náměstek pro léčebnou péči Alan Sutnar.

Zpříjemnit odbavení a pobyt ambulatních pacientů mají také postupné úpravy čekáren a navigačního systému, na kterém se pracuje také průběžně. Upravena byla už celá čekárna v levém křídle. V nejbližších dnech a týdnech se doplní značení. 

Jak vyvolávací systém funguje? 

  • Kiosek, který vydává čísla do ordinací v nadzemních podlažích, je v hlavní hale nemocnice. Pro pracoviště v suterénu (např. rehabilitace) je kiosek v bočním vestibulu.
  • Pacient napřed do kiosku vloží do označeného otvoru (vlevo dole) kartu pojištěnce, kterou by měl mít u sebe. Pokud ji nemá, lze se odbavit bez ní. Ordinace pak ale neví, o jakého pacienta se jedná a pokud je objednaný, nemusí ho pozvat v konkrétní čas.
  • V dalším kroku si pacient na displeji vybere, do jaké ordinace jde. Napřed skupinu odbornosti a poté konkrétní ambulanci. Pokud je název ordinace šedý, nelze se do ní přihlásit, protože ambulance nemá v ten den ordinační hodiny.
  • Do systému jsou od 7. února zapojeny tyto ambulance:

Interní ambulance

  • Diabetologická 
  • Endokrinologická 
  • Nefrologická 
  • Plicní 

Chirurgické amb.

  • Proktologická
  • Mamologická
  • Urologická 
  • Cévní poradna
  • Pro chronické a nehojící rány

Gynekologické (2.NP)

  • Gynekologická amb.

Ostatní ambulance 

  • Chronické bolesti
  • Praktický lékař pro dospělé (SN)
  • Závodní lékař
  • ORL ambulance

Suterén

  • Rehabilitační
  • Do ostatních ambulancí mohou pacienti zatím chodit jako dosud bez lístku. Do systému se ale budou průběžně přidávat.
  • Po výběru ambulance se pacientovi vytiskne lístek s pořadovým číslem. Na lístku je také informace, kolik pacientů čeká před ním.
  • V navigačním systému si pacient vyhledá, kde je ambulance a zamíří do čekárny u ní nebo může zůstat ve vestibulu.
  • Ve chvíli, kdy přijde na řadu, se jeho číslo ukáže na navigačních obrazovkách a zároveň na displeji nade dveřmi dané ambulance.
  • Pokud se jedná o pacienta objednaného na konkrétní čas, který se u kiosku prokáže kartou pojišťovnu (systém zjistí totožnost), vyhledá se v dané ordinaci rezervace a vyvolávací systém může pozvat pacienty do ambulance před pacienty, kteří přišli dříve, ale nejsou objednaní.
  • Pokud má pacient akutní vážné zdravotní potíže, může být rovněž upřednostněn před pacienty, kteří přišli dříve, ale jejich stav není natolik vážný.
  • KONEČNÉ POŘADÍ PACIENTŮ URČUJE LÉKAŘ !
Zpět

Zápatí - další informace

ESF EU - kopie MMR

Copyright ©2024 Klatovská nemocnice, a.s. | NPK
Created by Beneš & Michl.

× Jste s naší péčí spokojeni?
Prosíme, podělte se o vaše zkušenosti! Děkujeme.