Stodská nemocnice se rozroste o nový pavilon centrálního příjmu

15. 10. 2022

POHLED DO BUDOUCNOSTI

Nemocnice ve Stodu prošla v uplynulých deseti letech několika mnohamilionovými modernizacemi. Rekonstruovaly se operační a porodní sály, rehabilitační oddělení, přistavovala se boční křídla ambulantního traktu a administrativní nástavba. A koncem letošního září skončila třetí etapou 60milionová rekonstrukce oddělení následné péče. Zdaleka to ale není poslední velká investice. Naopak. Rok před 60. výročím zprovoznění má nemocnice k dispozici nový plán rozvoje. Počítá s přístavbou nového pavilonu, s novým vchodem a dvěma vjezdy do areálu, přesunem lékárny i rozšířením kapacit lůžkové péče.

Oddělení následné péče působí v lůžkovém traktu nemocnice. Třetí etapa celkem dvouleté rekonstrukce se týkala lůžkové stanice A ve východním křídle, kde je nově 34 lůžek už pouze v dvoj- a třílůžkových pokojích. Každý z nich má svoje vlastní sociální zařízení s toaletou a prostorným sprchovým koutem. Pro imobilní pacienty je zde i velká umývárna a na celém oddělení je závěsný systém pro transport právě imobilních a hůře pohyblivých pacientů. Včetně stanice B má následná péče nově 62 lůžek a je celá soustředěna do jednoho podlaží, přičemž dosud byla ve dvou různých.

Prostory stávajícího objektu nemocnice se budou postupně modernizovat i nadále. Hlavní rozvoj nemocnice ale v dalších letech spočívá ve výstavbě nového pavilonu Centrálního a urgentního příjmu. Dvou- až třípodlažní pavilon by měl vzniknout východně od hlavní budovy nemocnice (směrem do centra města). Ustoupí mu současná technická budova s výjezdovým stanovištěm zdravotnické záchranné služby, přičemž nová moderní základna ZZS bude ve spodním podlaží budovaného pavilonu. V horním patře pak bude nově vstupní hala a kompletní příjmový trakt.

Vstup bude určen jak příchozím pěším pacientům, tak i pacientům, které přiveze k ošetření záchranka nebo jiný sanitní vůz. Provozně však budou oba příjmy odděleny. Pěší pacienti a návštěvníci tak nebudou při příchodu křižovat trasu sanitkám a naopak, jak je tomu nyní. Nová vstupní hala s hlavní čekárnou a centrální příjem, kam patří příjmové ambulance, sádrovna, zákrokový sálek a podobně, budou pomyslnou křižovatkou mezi ambulantní částí nemocnice, kam budou dále směřovat běžní ambulantní pacienti, a mezi urgentním příjmem, kam budou směřováni pacienti v těžších stavech vyžadující akutní péči nebo přímo operační zákrok.

Současný hlavní vstup do nemocniční budovy bude zachován i nadále, ovšem už jako vedlejší vstup hlavně pro personál a zároveň jako přístup k lékárně. Ta se v budoucnu přesune z vnitřních prostor před hlavní budovu nemocnice do míst, kde je dnes vrátnice se závorou a příjezdem vozidel do areálu a také prodejna potravin. Lékárna tak bude přístupná nejen z nemocnice, ale také přímo z Hradecké ulice, kde bude mít vyhrazené i krátkodobé parkování pro vlastní klienty.

K nemocniční budově respektive k centrálnímu příjmu budou nově zajíždět už pouze sanitky, popř. vozy s imobilními pacienty a pacienty v těžších stavech. Ostatní vozy budou parkovat jako dnes před areálem a na odstavném parkovišti proti areálu nemocnice. Zaměstnanecké parkoviště v západní části areálu se rozšíří směrem do areálu a napojí se přímo na Hradeckou ulici. Současný vjezd zaslepí zmíněná lékárna. Sanity budou mít vlastní příjezdové cesty.

Další fází rozvoje může být v budoucnu také přístavba 4. nadzemního podlaží i nad západním křídlem lůžkového traktu. Celé čtvrté poschodí pak může být v případě, že v regionu vznikne taková potřeba, novým lůžkovým oddělením s tím, že administrativa se přesune do přední části nemocnice do sousedství centrálního příjmu.

Navržené modernizace se budou realizovat v několika etapách. V průběhu času se mohou dle aktuálních potřeb zdravotní péče v regionu i částečně měnit. Realizace bude záviset na finančních možnostech zřizovatele, resp. na možnostech financování jednotlivých etap ze strukturálních fondů.

Zpět

Zápatí - další informace

ESF EU - kopie MMR

Copyright ©2024 Klatovská nemocnice, a.s. | NPK
Created by Beneš & Michl.

× Jste s naší péčí spokojeni?
Prosíme, podělte se o vaše zkušenosti! Děkujeme.